Rainbow Six: Siege – Update 4.2 veröffentlicht

Rainbow Six: Siege – Update 4.2 veröffentlicht

Update 4.2 balanced unter anderem die Operators von Rainbow Six: Siege.

Rainbow Six: Siege – Update 4.2 veröffentlicht

Ab sofort ist mit „Mid-Season Reinforcements“ das neue Update 4.2 für Rainbow Six: Siege erhältlich. Unter anderem wurde das Balancing der drei Operators Blackbeard, Twitch und Doc geändert. So wurden die Schockdrohnen von Twitch verbessert und haben nun mehr Geschwindigkeit, Reichweite und sind schwerer zu entdecken. Bei Blackbeard wurde die Stärke des Gewehr-Schildes von 800 auf 150 reduziert und ein zweites hinzugefügt, das nach der Zerstörung des ersten direkt verwendet werden kann. Doc wird nun zum Meisterheiler, der nicht nur sich selbst und Teammitglieder aus dem Schwerverletzt-Status rettet, sondern mit der Stim-Pistole nun bis zu 120 Lebenspunkte heilen kann. Bei einem Overheal sinkt dabei alle zwei Sekunden ein überzähliger Lebenspunkt.

Darüber hinaus hält das Update 4.2 auch neue Gadgets wie die Claymore-Mine für Thatcher, Twitch, Glaz und Thermite sowie die Impact Grenade für Caveira, Castle, Smoke und Rook bereit. Dazu gibt es noch die Mündungsbremse für höhere Präzision und den schweren Lauf für mehr Schaden über weite Strecken. Außerdem wurde zahlreiche Bugs in Rainbow Six: Siege beseitigt, die hier alle aufgelistet findet:

Gameplay

  • FIXED – Various animation issues can occur with weapons when starting the Drone pick-up animation and then canceling.
  • FIXED – On PC, the Walk\Run stances can be switched by pressing TAB while holding ALT.
  • FIXED – Light coming from outside the building will hinder the player looking outside from inside during gameplay.
  • FIXED – When a player spawns in a collision spot or stops walking in a collision spot, their aim will be reset to the center of the screen.
  • FIXED – It is possible to shoot through a small gap between Reinforced Walls when they are deployed adjacent to each other, but on opposite sides of the wall.
  • FIXED – Aim reverts to an initial position after the user tries to aim at another target.

Level Design

BANK

  • FIXED – There is a LOD issue present in 1F Lobby.

CLUBHOUSE

  • FIXED – The flag hung above the northern wall of the 1F Bar remains rigid after falling.

FAVELA

  • FIXED – LOD issue with window frame at EXT Football Pitch.
  • FIXED – There is a LOD issue with the red wall at 2F Aunt’s Hall.
  • FIXED – The base along the breachable wall section at 2F Football Apt does not destroy when breached.
  • FIXED – There is a lightning issue present at EXT Back Alley.

KANAL

  • FIXED – The surveillance camera from the Coast Guard Hallway is destroyed when reinforcing a nearby wall.OREGON
  • FIXED – It is possible to vault inside the White Vans with a Deployable Shield.

Animation

  • FIXED – Arms will clip through the Operator’s body when zooming with a pistol equipped.

Death Cam Replay

  • FIXED – Various issues with blood graphics occur in the Death Cam replay.

Miscellaneous

  • FIXED – The Skull Rain and Ceifador headgear will display Capitao’s name on Caveira’s uniform.
  • FIXED – A banned player will sometimes have access to online multiplayer.
  • FIXED – There is no shield displayed when previewing a Charm for a Shield Operator.
  • FIXED – The Laser Sight attachment shows the laser in first person view.
  • FIXED – Diamond Ranked players are not receiving the Diamond Charm for Season 2 Ranked.

Terrorist Hunt

  • FIXED – The game sometimes freezes when a Bomber detonates.
  • FIXED – AI will remain stuck when coming for the hostage.
  • FIXED – The „Defend the Defuser“ indicator is misaligned with the indicator circle.
  • FIXED – The bomb timer and objective marker do not disappear from the HUD during the death replay.

Ubisoft Club

  • FIXED – There is a display issue that shows unavailable challenges as available.

UI

  • FIXED – When a player is banned from ranked, there is no text shown on top of the red line on the main menu screen.
  • FIXED – The hours and minutes are swapped when looking at the Time Played stat in the Details & Statistics page of an operator in the Album.
  • FIXED – Players find it difficult to determine who is alive and dead. [More contrast has been added in 4.2]
  • FIXED – Mono-chrome universal weapon skins have a thin white border.

Winning Team Showcase

  • FIXED – The Operator’s hand is offset from the gun.

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